OVER ONS

LINDA.foundation is een initiatief van Linda de Mol en het tijdschrift LINDA. Samen met zoveel mogelijk donateurs willen we meer begrip en vooral positieve actie creëren voor gezinnen met kinderen in Nederland die het financieel zwaar hebben.

LINDA DE MOL

“Als je met twee kinderen zeventig euro per week hebt om alles van te doen, en altijd gebukt gaat onder zorgen over geld, reken maar dat dit cadeau dan uit de hemel komt vallen.”

OPGERICHT IN 2013

De LINDA.foundation is in juli 2013 opgericht door Linda de Mol en Mood for Magazines, uitgeverij van het tijdschrift LINDA. Het fonds is bestemd voor (alleenstaande) ouders met kinderen die in financiële nood verkeren.

1 OP DE 9 KINDEREN LEEFT IN ARMOEDE

In Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede. In Amsterdam zelfs één op de vier. Verwacht wordt dat dit aantal zal blijven stijgen. Steeds meer ouders kunnen de maandelijkse rekeningen niet meer voldoen. Meer gezinnen moeten beroep doen op de schuldsanering. De Voedselbank kan het aantal aanvragen voor eten nauwelijks aan en het aantal hulp- aanvragen voor bijzondere bijstand neemt toe.

SOCIALE ONTWIKKELING KIND

Kinderen die in armoede leven kunnen niet onbezorgd opgroeien: financiële nood bezorgt het hele gezin stress. Lid worden van een (sport)vereniging zit er meestal niet in; zelfs een verjaardagsfeestje geven kan al lastig zijn. Wanneer hun ouders boos of verdrietig zijn, voelen sommige kinderen zich schuldig. De iets ouderen zoeken vaak een baantje en kopen van het geld dat ze daarmee verdienen eten of extraatjes voor hun ouders.

KOSTEN GEDEKT DOOR INITIATIEFNEMERS

Het bijzondere van onze stichting is dat minimaal 100% van de donaties ten goede aan de doelgroep komt. De kosten van de stichting worden namelijk gedekt door de initiatiefnemers: Linda de Mol en Mood foor Magazines, de uitgeverij van LINDA.

ONBEZORGDHEID BIEDEN

Met jouw hulp konden wij sinds de start in 2013 al meer dan 36.250 gezinnen met kinderen enkele momenten van onbezorgdheid te geven tijdens de feestdagen. Dit deden we door middel van een pakket cadeaubonnen voor Albert Heijn, Hema, Intertoys en H&M.

HOE WORD JE GEKOZEN?

Deze gezinnen kiest de LINDA.foundation niet zelf. Wij maken gebruik van de contacten van onder meer gemeentes, wijkteams, schuldhulpverleners, bewindvoerders, lokale vestigingen van Stichting Leergeld en de Voedselbank.

GOED OM TE WETEN

Alle giften worden voor 100% aangewend voor de aanschaf van de cadeaukaarten. De deelnemende bedrijven sponsoren de LINDA.foundation door meer geld op de cadeaukaarten te zetten dan wij betalen: zo krijgen we dit jaar voor 35 euro een cadeaukaart ter waarde van 50 euro.

KOSTEN & DONEREN

De overheadkosten van de LINDA.foundation worden zo laag mogelijk gehouden en worden betaald door Linda de Mol en uitgeverij Mood for Magazines. Zo hebben donateurs de garantie dat hun gift in zijn geheel gebruikt wordt voor de gezinnen die het moeilijk hebben.

DONEREN

HELP JE MEE OM ZOVEEL MOGELIJK ARME GEZINNEN TE STEUNEN?