Jeugd neemt huishoudbeurs op hak

Jeugd neemt huishoudbeurs op hak

De huishoudbeurs die van 21 februari tot 1 maart gehouden wordt in de RAI in Amsterdam, is dit jaar populairder dan ooit. Op social media raken jongeren niet uitgepraat over ‘het vetste feestje van het jaar’. LINDAnieuws sprak met Nicole Mengerink van de Huishoudbeurs.

We kregen het gisterenavond opeens te horen. We snapten echt niet wat er gebeurde; opeens kregen we van alle kanten meldingen binnen, zegt Mengerink.

Zeventigste editie

Het begon met een stel jongeren dat de Huishoudbeurs dreigde te gaan verstoren, maar al snel werden de reacties op Facebook en Twitter ronduit hilarisch. Nicole en haar collega’s waren verrast, maar vinden het vooral erg leuk: We hebben ontzettend gelachen om alle reacties die binnen kwamen, we vinden het erg leuk. Dit is al de zeventigste editie van de Huishoudbeurs. Iedereen is er wel eens geweest of kent iemand die er geweest is. Iedereen heeft er wel een mening over, en zolang het positief blijft en niet racistisch wordt, is dit gewoon hartstikke grappig.

2021 begint goed voor LINDA.foundation vanwege verlengde samenwerking

2021 begint goed voor LINDA.foundation vanwege verlengde samenwerking

Het nieuwe jaar begint goed voor de LINDA.foundation: per 1 januari 2021 is de samenwerking met de Nationale Postcode Loterij met drie jaar verlengd. De Nederlandse loterij steunt goede doelen voor mens en natuur, zoals LINDA.foundation. SAMENWERKING Sinds 2015...

Armoederegeling voor kinderen: te onbekend en te ingewikkeld

Armoederegeling voor kinderen: te onbekend en te ingewikkeld

Elke gemeente heeft regelingen voor kinderen die in armoede opgroeien. De gemeentelijke kinderombudsman onderzocht die regelingen en sprak erover met kinderen en jongeren. De uitkomsten staan in het rapport dat vandaag verschijnt: ‘Wie, wat, waar? Stans Goudsmit, de...

Nationale-Nederlanden doneert ruim €80.000 aan LINDA.foundation

Nationale-Nederlanden doneert ruim €80.000 aan LINDA.foundation

Ondanks dat de fysieke kerstborrel dit jaar niet door kon gaan, kwam Nationale Nederlanden met een geweldig initiatief. Dankzij dit initiatief hebben ruim 300 medewerkers en verschillende bedrijfsonderdelen een donatie gedaan aan de stichting voor gezinnen in armoede.