Moet ik mij ieder jaar opnieuw registreren als intermediair?
Nee, dat hoeft niet. Als je je al een keer geregistreerd hebt via www.gezinneninarmoede.nlen een code gekregen hebt dan kun je gewoon met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Vanaf april kun je voor dat jaar weer nieuwe gezinnen uitnodigen om zich te registreren.
Waarom kunnen mijn collega’s niet gebruik maken van mijn code?
Waarom kan ik niet het algemene mailadres van onze organisatie gebruiken?
Ik ga met verlof, wat moet ik met mijn registratie en de aangemelde gezinnen doen?
Via de website kan de je gegevens aanpassen. Dit betekent: inloggen en je naam en e-mail adres veranderen in dat van je collega. Die collega krijgt dan per e-mail een bevestigingslink. Let op: je inlog gegevens en het wachtwoord wijzigen hiermee dan ook automatisch.
Als je terugkomt van verlof dan moet deze handeling weer plaatsvinden.
Ik heb een andere baan gekregen maar wil wel intermediair blijven.
• Je draagt je huidige gezinnen over aan je opvolger door in te loggen en je naam en email adres te wijzigen in die van je opvolger. (zie ‘Ik ga met verlof, wat moet ik met mijn registratie en de aangemelde gezinnen doen?’) De gezinnen die zijn aangemeld met jouw code blijven zo goed in het systeem staan en jouw opvolger krijgt onze controlemail.
• Je registreert je opnieuw als intermediair (van je nieuwe werkgever) en krijgt van ons een nieuwe referentiecode waarmee je gezinnen uit kunt nodigen om zich te registreren.
Waarom krijg ik een controlemail om de aanmelding van de gezinnen te bevestigen?
Het is voor ons van belang om bevestigd te krijgen dat het gezin dat zich registreert op jouw unieke referentiecode ook daadwerkelijk door jou is uitgenodigd zich aan te melden. Het komt voor dat gezinnen de code aan familieleden geven (met goede bedoelingen) zodat zij zich ook kunnen aanmelden. Om dit te voorkomen en voor de zorgvuldigheid, sturen wij een controlemail. Soms is er tussen het moment van aanmelden en de controlemail een verandering in de situatie van het gezin opgetreden en kan je dat via de controlemail kenbaar maken.
Kan ik ook meer dan 5 gezinnen aanmelden?
Waarom krijgen gezinnen het cadeau maar eenmalig?
Er zijn zo’n 200.000 gezinnen in Nederland die in armoede leven, waarvan wij inmiddels ruim 20.000 het cadeau van de LINDA.foundation hebben kunnen geven. Er zijn dus nog heel veel nieuwe gezinnen die wij dit fijne steuntje ook gunnen.
Waarom moeten de gezinnen een zelfstandig huishouden voeren?
Een gezin is de Nederlandse taal absoluut niet machtig. Kan ik de registratie voor hen doen?
Een gezin heeft geen computer, hoe kunnen zij zich toch aanmelden?
Wanneer hoor ik of de door mij aangedragen gezinnen daadwerkelijk het cadeau krijgen?
Ik heb cliënten die mij ‘bijna dwingen’ hen een code te geven
Gewoon de code geven om discussie te voorkomen. Bij de controlemail staat de vraag of je nog steeds achter de aanmelding staat. Door hier nee op te antwoorden kun je de aanvraag cancelen. Dit kun je ook doen indien er tussen het moment van codeverstrekking en de controlemail dusdanige veranderingen in de situatie van het gezin zijn opgetreden of bepaalde feiten aan het licht zijn gekomen waardoor je twijfelt of een gezin wel aan alle criteria voldoet.