Moet ik mij ieder jaar opnieuw registreren als intermediair?

Nee, dat hoeft niet. Als je je al een keer geregistreerd hebt via www.gezinneninarmoede.nlen een code gekregen hebt dan kun je gewoon met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Vanaf april kun je voor dat jaar weer nieuwe gezinnen uitnodigen om zich te registreren.

Waarom kunnen mijn collega’s niet gebruik maken van mijn code?
Het is voor de selectie van de gezinnen belangrijk om ze persoonlijk te kennen. Elke medewerker kent zijn eigen cliënten het beste en meestal die van collega’s niet zo goed. Na de registratie van het gezin, ontvangt de intermediair een controlemail waarin een paar vragen worden gesteld. Deze vragen kunnen alleen betrouwbaar beantwoord worden door de intermediair die in contact staat met het gezin.
Waarom kan ik niet het algemene mailadres van onze organisatie gebruiken?
De intermediair krijgt na de registratie van het gezin een controlemail waarin een paar vragen worden gesteld. Deze vragen kan alleen de intermediair, betrokken bij het gezin, beantwoorden. Wanneer deze mail op een algemeen mailadres terecht komt, dan is het onze ervaring dat de vragen niet beantwoord worden omdat niet duidelijk is welke persoon bij het betreffende gezin betrokken is. In dit geval komt het gezin niet in aanmerking voor het cadeau en dat zou jammer zijn. Daarbij is er geen controle op wie deze algemene mailbox beheert dus iemand kan theoretisch gezien misbruik maken. Tevens is het voor ons in geval van problemen belangrijk dat wij snel met de betrokken intermediair contact kunnen opnemen.
Ik ga met verlof, wat moet ik met mijn registratie en de aangemelde gezinnen doen?
Het beste zou zijn dan je dit proces overdraagt aan de collega die de gezinnen van jou overneemt tijdens het verlof. Onze controlemails worden automatisch verstuurd en er wordt niet op ‘out of office’ berichten gereageerd.

Via de website kan de je gegevens aanpassen. Dit betekent: inloggen en je naam en e-mail adres veranderen in dat van je collega. Die collega krijgt dan per e-mail een bevestigingslink. Let op: je inlog gegevens en het wachtwoord wijzigen hiermee dan ook automatisch.

Als je terugkomt van verlof dan moet deze handeling weer plaatsvinden.

Ik heb een andere baan gekregen maar wil wel intermediair blijven.
Dat kan mits je in die baan ook in contact staat met gezinnen die in armoede leven. Wat je doet is het volgende:

• Je draagt je huidige gezinnen over aan je opvolger door in te loggen en je naam en email adres te wijzigen in die van je opvolger. (zie ‘Ik ga met verlof, wat moet ik met mijn registratie en de aangemelde gezinnen doen?’) De gezinnen die zijn aangemeld met jouw code blijven zo goed in het systeem staan en jouw opvolger krijgt onze controlemail.

• Je registreert je opnieuw als intermediair (van je nieuwe werkgever) en krijgt van ons een nieuwe referentiecode waarmee je gezinnen uit kunt nodigen om zich te registreren.

Waarom krijg ik een controlemail om de aanmelding van de gezinnen te bevestigen?

Het is voor ons van belang om bevestigd te krijgen dat het gezin dat zich registreert op jouw unieke referentiecode ook daadwerkelijk door jou is uitgenodigd zich aan te melden. Het komt voor dat gezinnen de code aan familieleden geven (met goede bedoelingen) zodat zij zich ook kunnen aanmelden. Om dit te voorkomen en voor de zorgvuldigheid, sturen wij een controlemail. Soms is er tussen het moment van aanmelden en de controlemail een verandering in de situatie van het gezin opgetreden en kan je dat via de controlemail kenbaar maken.

Kan ik ook meer dan 5 gezinnen aanmelden?
Ja dat kan, maar aangezien wij landelijke spreiding nastreven is de kans dat meer gezinnen hun registratie beloond zien worden dan niet groter.
Waarom krijgen gezinnen het cadeau maar eenmalig?

Er zijn zo’n 200.000 gezinnen in Nederland die in armoede leven, waarvan wij inmiddels ruim 20.000 het cadeau van de LINDA.foundation hebben kunnen geven. Er zijn dus nog heel veel nieuwe gezinnen die wij dit fijne steuntje ook gunnen.

Waarom moeten de gezinnen een zelfstandig huishouden voeren?
Als gezinnen in een opvanghuis of begeleid wonen, dan wonen daar vaak ook andere gezinnen in de doelgroep. Een situatie waarbij het ene gezin wel het pakket van de LINDA.foundation krijgt en een ander gezin niet kan voor scheve ogen en vervelende situaties zorgen. Om dat te voorkomen is het ons beleid om alleen gezinnen te steunen die een zelfstandig huishouden voeren. Tevens moet een gezin het pakje persoonlijk in ontvangst nemen wat in een opvanghuis of instelling vaak ook niet mogelijk is en pakjes niet bezorgd kunnen worden.
Een gezin is de Nederlandse taal absoluut niet machtig. Kan ik de registratie voor hen doen?
Nee, dit is niet mogelijk. Er zijn een aantal spelregels, waaronder de geldigheid van de cadeaukaarten, die wij met de bonnen meesturen. Ook informeren wij de gezinnen over de afleverdatum van het pakketje. Als een gezin deze informatie niet kan begrijpen, dan is gebleken dat het pakje vaak niet bezorgd kan worden en/of niet alle bonnen benut worden en dat is natuurlijk zonde.
Een gezin heeft geen computer, hoe kunnen zij zich toch aanmelden?
Aanmelden kan alleen online door het gezin zelf. Als het gezin geen beschikking heeft over een eigen computer, dan kunnen zij wellicht naar de Openbare Bibliotheek om zich te registreren. Mochten ouders niet zo digitaal vaardig zijn, dan is er wellicht een ouder kind dat hierbij kan helpen.
Wanneer hoor ik of de door mij aangedragen gezinnen daadwerkelijk het cadeau krijgen?
De intermediair krijgt daar niet apart bericht over. In het algemeen kun je ervan uitgaan dat wanneer je onze controlemail hebt beantwoord, het gezin naar grote waarschijnlijkheid het cadeaupakket zal ontvangen. 100% zekerheid is er echter niet, omdat wij aan het einde van het proces mogelijk meer gezinnen hebben dan begroot en er alsnog een aantal moet afvallen. Dit komt omdat honderden intermediairs tegelijk duizenden gezinnen voordragen maar niet allemaal even snel de controlemails beantwoorden. Geef de gezinnen dan ook liever geen (valse) hoop.
Ik heb cliënten die mij ‘bijna dwingen’ hen een code te geven

Gewoon de code geven om discussie te voorkomen. Bij de controlemail staat de vraag of je nog steeds achter de aanmelding staat. Door hier nee op te antwoorden kun je de aanvraag cancelen. Dit kun je ook doen indien er tussen het moment van codeverstrekking en de controlemail dusdanige veranderingen in de situatie van het gezin zijn opgetreden of bepaalde feiten aan het licht zijn gekomen waardoor je twijfelt of een gezin wel aan alle criteria voldoet.

Waar kan ik de criteria voor de gezinnen terugvinden?
De belangrijkste criteria staan op de site van LINDA.foundation bij aanmelden. Op gezinneninarmoede.nl zijn deze ook terug te vinden. Wij werken met harde criteria en criteria die de keuze moeten vergemakkelijken. Bij twijfel kun je altijd even contact opnemen.
Hoe kan ik contact met Gezinneninarmoede opnemen?
Je kunt Gezinneninarmoede het beste per mail bereiken: intermediairs@gezinneninarmoede.nl