LINDA.FOUNDATION START ONLINE KLEDINGPLATFORM VOOR ARME GEZINNEN

LINDA.FOUNDATION START ONLINE KLEDINGPLATFORM VOOR ARME GEZINNEN

Dankzij een extra bijdrage van de Nationale Postcode Loterij kunnen arme gezinnen in Nederland straks zelf nieuwe kleding kiezen. De LINDA.foundation bedacht speciaal voor hen een online kledingplatform.

Deze gezinnen zijn voor kleding vaak afhankelijk van de kledingbank of tweedehands kleding van kennissen.

KLEDING IS EEN LUXE

Gezinnen die in armoede leven, draaien elk dubbeltje om. De snel stijgende prijzen maken de geldproblemen alleen maar erger. Kleding, en met name nieuwe kleding, is in deze situatie een luxe die deze gezinnen zich niet kunnen veroorloven. Terwijl kinderen in de groei regelmatig nieuwe kleding en schoenen nodig hebben.

In deze webshop, die rond de zomer live gaat, biedt de LINDA.foundation nieuwe kleding aan waar gezinnen – die reeds bij de organisatie bekend zijn – zelf gratis iets kunnen uitzoeken. Dit is mogelijk dankzij een extra bijdrage van 660.000 euro van de Nationale Postcode Loterij.

“De kleding die wordt aangeboden op dit nieuwe platform, bestaat uit onverkochte voorraad”, vertelt Linda de Mol. “In plaats van dat al die kleren worden vernietigd of naar landen buiten Europa worden afgevoerd, komt het bij een gezin in Nederland terecht dat het heel goed kan gebruiken. En dat is niet alleen duurzamer, het gaat ook voor heel veel blije gezichten zorgen. Want hoe fijn is het, dat je als kind dan ook een keertje kunt zeggen: dat vind ik een leuke broek, die wil ik heel graag hebben.”

 

DONEER HIER

 

ENQUÊTE

Uit een enquête die LINDA.foundation vorig jaar deed onder de gezinnen in haar bestand, bleek dat 95% van de ouders bijna nooit nieuwe kleding voor zichzelf koopt. 71% geeft aan dat als er kleding gekocht moet worden voor de kinderen, er iets anders niet mogelijk is. En 86% van de ouders geeft aan dat ze verdrietig zijn als ze hun kinderen niet de gewenste kleding kunnen geven.

De kleding in deze speciale webshop – die ontwikkeld wordt door VD.nl – wordt ter beschikking gesteld door samenwerkende kledingmerken. Het aanbod bestaat dus uit onverkochte, recente collecties. Nieuwe kledingmerken kunnen zich nog aanmelden voor deelname door te mailen naar info@lindafoundation.nl.

Mede dankzij de extra bijdrage van de Nationale Postcode Loterij kan de LINDA.foundation nu haar plan verwezenlijken. Daarom: heel veel dank aan alle deelnemers.