Dick van der Lecq: “ETCETERA heeft zich met liefde ingezet voor de LINDA.foundation”

Dick van der Lecq: “ETCETERA heeft zich met liefde ingezet voor de LINDA.foundation”

In december 2016 lanceerde de LINDA.foundation de campagne ‘ARMOEDE IS NIET EERLIJK’. Een prachtige en vooral pakkende campagne die voor de foundation is ontwikkeld door reclamebureau ETCETERA.
In deze campagne vertellen kinderen smoesjes om onder doodnormale vragen uit te komen. Kinderen die opgroeien in een gezin dat het financieel zwaar heeft, doen dit wel vaker. Ze willen aan de buitenwereld niet laten merken dat ze in armoede leven. Linda de Mol: “Kinderen willen niet zeggen dat er thuis geen limonade is of iets lekkers voor bij de thee als er vriendjes willen komen spelen en verzinnen dan liever een smoesje.”
De campagne is bedacht door het gerenommeerde reclamebureau ETCETERA. Dick van der Lecq, directeur van ETCETERA, heeft samen met zijn team de campagne ontwikkeld. “Het is altijd leuk om als reclamebureau iets te doen voor goede doelen, omdat je iets terug doet voor de maatschappij. Daarom hebben we ons ook met liefde ingezet voor de LINDA.foundation. We waren zo geraakt door deze problematiek, dat er eigenlijk als vanzelf een campagneconcept uit voort kwam”. Ben jij ook benieuwd hoe deze campagne tot stand is gekomen? Bekijk de backstage video hier.
Met de aandacht die door deze campagne voor de LINDA.foundation wordt gegenereerd, wordt gestuurd op meer donateurs zodat er in 2017 nog meer gezinnen het geluk van een cadeaupakket kunnen ervaren. Door de samenwerking met DPPLR, Earforce en MoederAnneCasting is de campagne tot stand gekomen. De campagne bestaat uit tv commercials, radiospots, billboards en online uitingen.
Wil jij ook op de hoogte blijven van alles dat de LINDA.foundation doet? Like ons op Facebook en volg ons op Instagram!